Firma Adı: Abalıoğlu Grubu

Marka Adı: Lezita

Sektör: Tavukçuluk

Proje Konusu: Pazarlama Yönetimi ve Marka Gelişimi Projesi

Proje Takımı: Güven Borça, Derya Bilal, Fırat İnce

Proje Dönemi: Mart 2014- Mart 2015

Müşteri Brifi: Pazar payında 7. sırada bulunan firma marka bilinirliğini sağlıklı bir şekilde artırarak, önümüzdeki 4 yılın pazarlama stratejilerini oluşturarak pazar payını da artırmayı hedeflemekte, 4 yıl içerisinde iç piyasadaki ilk 3 markadan biri olmayı amaçlamaktadır. Hedeflerine sağlıklı bir şekilde ulaşabilmesi için markanın pazardaki konumunun netleştirilmesi ve tüm pazarlama stratejilerinin bu konuma paralel bir şekilde oluşturulması gerekmektedir.

Proje Çıktısı:

Her ne kadar tavuğun kirli bir algısı basın ve sosyal medya kanalları paylaşımları ile oluşmuş olsa da toplum için en uygun fiyata hayvansal protein kaynağı olduğu da bir gerçektir.
Yapılan Ethnofocus grup çalışma çıktıları da tavuğun mutfaklarda hala vazgeçilmez bir yeri olduğunu göstermiştir. Ayrıca yapılan pazar büyüklüğü hesaplamalarında gelişmiş pazarlar gözetilerek yapılan projeksiyon ile bütün tavuktan parçalı tavuk ve yemeye hazır ürünlerin büyüyeceği ön görülerek “İyi Protein” sunan marka konumu ile Lezita markası konumu tanımlanmış ve alt markalar farklı segment ihtiyaçlarına göre detaylandırlmış ve yapılan tüm bu çalışmalar sonucunda Orhan Irmak tasarım ajansı ile beraber tüm ambalaj ailesi ve görsel yapısı yeniden tasarlamıştır.  
 
Sonuç:
Bugün Lezita ileri işlenmiş pratik ürünler kategorisinde en büyük iki markadan birisidir, taze piliç etindeki en büyük 5 markadan birisi konumuna gelmiştir.
 

Uygulama: